Ingen kommunikation

Jag tog tåget mellan Göteborg och Malmö idag. Det var ett stort misstag. Jag försökte nämligen vara produktiv och använda mobiltelefon och dator ombord på Öresundståget. Det var stört omöjligt. Samtalet bröts hela tiden, och datorn fick nästan inget överfört heller. Det blir att skippa den gröna strategin och ta bilen nästa gång. Telenor hade i princip ingen täckning alls längs med järnvägen, men enligt min sätes-granne har inte Telia det heller. Telekombolagen har alltså genom underlåtenhet en omvänd grön strategi: Tvinga folk att köra bil.

3 responses to “Ingen kommunikation

  1. Fast det är ju faktiskt inte alltid som man behöver internet för att vara produktiv. Jag lyckades att skriva en inlämningsuppgift på sträckan Helsingborg-GBG förra sommaren. Lite ont om utrymme för armbågarna bara.

  2. @hjeltman Absolut! Det kan till och med vara eftertraktat med fullständig radioskugga när man vill vara kreativ. Men nu skulle jag sitta i telefonmöte med min europeiska chef, och det blev lite pinsamt… Ser ändå att det är i-landsproblem jämfört med att krypa runt i dubbelbotten och leta läcka eller rengöra separator.

  3. Separatorn är nog satans påfund, det är jag ganska säker på. Du får ta x2000 till huvudstaden nästa gång, där har dom ju i alla fall wifi ombord, även fast dom tar redigt betalt för den.

Kommentera

